Thursday, March 26, 2015

Malarstwo cyfrowe (digital painting) - włosy.



Do narysowania włosów używam w zasadzie trzech narzędzi: AirBrush, Blur i Eraser. :) Krok po kroku pokażę wam, jak zarysowałam włosy na tej ilustracji:


1. Zaczynam od bazy, aby twarde kontury głowy nie przebijały przez włosy.

2. Kolorem zbliżonym do docelowego koloru włosów, dość grubymi, ale miękkimi kreskami rysuję pierwszą warstwę włosów. Te linie posłużą mi jako odniesienie, kiedy będę nakładała szczegóły.

3. Trochę cieńszymi kreskami rysuję drugą warstwę włosów. Tym razem użyłam ciemnego koloru. Staram się trzymać kształtu, który nadałam pierwszą warstwą. 

4. Znowu wracam do koloru zbliżonego do docelowego koloru włosów i jeszcze cieńszym pędzlem rysuję kolejną warstwę włosów, bazując na pierwszej warstwie.
 Zbliżenie na końcówki:

 5. Powtarzam ten krok wybierając jeszcze cieńszy pędzel.
Zbliżenie: 

6. Bardzo dużym pędzlem nakładam cienie na czubku głowy i na większych zagięciach (np. grzywka). Oczywiście robię to ciemnym kolorem.

7. Tym samym kolorem, ale mniejszym pędzlem nakładam cienie na loczki.

 8. Światło nakładam tak samo jak cienie - dużym miękkim pędzlem. Następnie mieszam światła i cienie narzędziem blur.

 9. Na koniec wymazuję światła i cienie które wyszły poza włosy, a także "przycinam" grzywkę. :)


Tył włosów zrobiłam dokładnie tak samo, więc nie będę tego rozpisywać, żeby się nie powtarzać. :)

Podobało się? Polub: https://www.facebook.com/NImFpaArt

ENG: http://nimfpa.blogspot.com/2015/03/digital-painting-hair.html

No comments:

Post a Comment